Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé behåller Mediacom som nordisk media-byrå

– för att komma närmare konsumenterna
MediaCom

- En av våra ambitioner är att vinna consumer moments, och samtidigt leverera relevant kommunikation. Vi tror starkt på att Mediacom kan leverera relevant kommunikation i ett fragmenterat medialandskap. Vårt partnerskap med Mediacom är omfattande, med in-house content team och data strategier som faciliteras av Mediacom och dess systerbyråer. Mediacom´s passion och aspiration att utvecklas kommer hjälpa oss nå och komma närmare konsumenterna,säger Niklas Andersson, Nordic Media & Digital Manager.

Mediacom har visat en enorm förmåga och talang genom processen med betoning på att skapa en öppen samarbetsmodell med alla Nestlés partners.

- Mediacom har varit och kommer försätta vara en av våra främsta strategiska partners. Tillsammans skapar vi engagemang för Nordiska kompromisslösa konsumenter genom vår brandportfölj. Jag ser fram emot att utveckla partnerskapet i en snabbrörlig och inspirerande miljö över Norden, kommenterar Cathrine Ossborn, Communications Director.

Mediaom tillhör GroupM som är nordens största mediabyrå med mer än 30 procent av marknaden. Nestlé är en av dem fem största kunderna.

- Vi är extremt glada att Nestlé har valt Mediacom och GroupM som framtida byrå. Nestlé har många ikoniska varumärken och utmanade oss att tänka igenom hur vi kan skapa värde för dessa. Det var en grundlig process över nästan 6 månader och det var verkligen inspirerande att få möjligheten att gå tillbaka till ruta ett och tänka igenom behovet efter många års partnerskap. Vi har ett fantastiskt team i Norden, och tillsammans med Nestlé har vi tänkt igenom hur vi skapar värdeökande konsumentinsikter, bygga strategier för att skapa tillväxt, och leverera mer värde genom en modern och öppen samarbetsmodell, Jonas Hemmingsen, Nordic CEO, GroupM.