Resorb VitaD+ munspray med D-vitamin

Nu utökas Resorb-sortimentet med Resorb VitaD+, en högkvalitativ munspray med frisk mintsmak. Tre spraydoser ger 1000 IE Vitamin D3. Perfekt för att ladda upp depåerna med nyttigt D-vitamin inför vintern.

Resorb VitaD+ är en munspray, som är lätt för kroppen att tillgodogöra sig. Endast tre spraydoser ger dig 1000 IE Vitamin D3. Vitamin D bidrar till att bibehålla en normal benstomme, normala tänder, normal muskelfunktion och immunförsvarets normala funktion, samt till normalt upptag/utnyttjande av kalcium och fosfor.

– I Nordiska Näringsrekommendationer (NNR 2012) fann man att vi svenskar behöver få i oss mer D-vitamin, än vi tidigare trott, för att även under vintern ha tillräckligt med D-vitamin i kroppen. Rekommenderat intag varierar med ålder och hur mycket sol huden exponeras för. Resorb VitaD+ är ett enkelt och effektivt sätt att fylla på D-vitamin depåerna under vinterhalvåret. Detta är en helt ny produkt som vi lanserar i ett spännande samarbete med Sofi Fahrman, Tove Nordström, Klara Svensson och deras podd Trettio plus under hösten, säger Maria Roeck Hansen, Varumärkeschef på Nestlé.

Resorb VitaD+ är ett kosttillskott, en munspray med D-vitamin. Produkten innehåller 90 spraydoser och rekommenderas för vuxna. Resorb VitaD kan köpas på Apotea från vecka 41 och har ett rekommenderat cirkapris på 139 kr (1,54 kr per portion).

Resorb vätskeersättning består av flera olika varianter med goda smaker - Resorb Balance, Resorb Boost, Resorb Sport samt Resorb Original med apelsin-, hallon- och päronsmak.

Det är viktigt med en varierad, balanserad kost och en sund livsstil.

1 brustablett/portionsförpackning ger påstådd gynnsam effekt.

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta: Maria Roeck Hansen, ‎Varumärkeschef, Resorb, Nestlé Health Science Tel: 08-561 525 00 E-post: [email protected]

Annelie Barkelund, Informationschef Nestlé Sverige AB Tel: 08-561 525 00 E-post: [email protected]

För produktprover, kontakta: Helena Öijerfeldt Tel: 076-100 98 11 E-post: [email protected]

Pressbilder finns i här.

Läs mer på vår hemsida.

Nestlé med huvudkontor i Vevey, Schweiz grundades 1866 och är världens största företag med inriktning på mat, nutrition och välbefinnande. Företaget har runt 300 000 anställda i 194 länder. Varje år satsar Nestlé ca 10 miljarder kronor på forskning och utveckling med hjälp av hundratals forskare från olika länder. Under många år har Nestlé Nutrition Institute bidragit till utvecklingen inom nutrition, bland annat genom att dela ut stipendier till unga forskare. Nestlé Nutrition Institute har gett ut fler än 3000 nutritionspublikationer för att sprida kunskap och därigenom förbättra livskvaliteten för människor världen över. För forskningsbaserade kunskaper kring nutrition, besök Nestlé Nutrition Institute.