Zoégas by Nespresso – tre nya kapslar till din Nespressomaskin

Zoegas news

Äntligen kan alla kaffeälskare som äger en Nespresso originalmaskin avnjuta Zoégas kaffe. Tre nya kvalitetsblandningar, två espresso och en lungo.

Nytt år betyder nya smaker från Zoégas som utökar sin kaffeportfölj med tre nya kapslar särskilt anpassade för Nespressos kaffemaskiner.

Vi är stolta över att introducera en helt ny kaffeserie för alla som vill njuta av Zoégas kvalitetskaffe även i sina Nespressomaskiner. Den nya serien består av tre exklusiva blandningar, noga framtagna för olika smakpreferenser, säger Charlotta Carlström Balmont, Group Brand Manager Zoégas.

Zoégas by Nespresso kommer i tre nya smaker:

ORIGINALE: Kärv och kraftfull
En klassiskt kraftfull espresso med toner av hasselnöt och mörk choklad som kompletterar den naturliga bitterheten i kaffe. Zoégas Espresso Originale är njutning i en kopp.
Ursprung: Brasilien, Etiopien, Uganda, Nicaragua
Styrka/Intensitet: 11

ELEGANTE: Fruktig och frisk
En modern och aromatisk espresso med karakteristisk fruktighet och bäriga toner där sötma och syra kompletterar varandra. Zoégas Espresso Elegante bjuder på en balanserad mörkrost som ger en intensiv och lång eftersmak
Ursprung: Östafrika
Styrka/Intensitet: 10

BUONGIORNO: Len och Balanserad
En klassiskt mild balanserad lungo gjord på bönor från några av södra Indiens finaste kaffeodlingar. En perfekt morgonkopp och ett utmärkt sätt att starta dagen.
Ursprung: Indien
Styrka/Intensitet: 7

Alla Zoégas Nespressokapslar är 100% Responsibly Sourced vilket innebär att kaffet kommer från odlingar som verifieras eller certifieras av oberoende tredjepartsorganisationer mot en hållbarhetsstandard.

Genom att skapa relationer till odlare i ursprungsländerna vet vi var kaffet kommer ifrån och hur det odlas. Det ger oss även möjlighet att erbjuda utbildning och stöd till odlare för att säkra en hållbar produktion av kvalitetskaffe som samtidigt bidrar till att bevara miljön och stärka samhällen, säger Minette Rosén, råkaffeansvarig på Zoégas.

De nya kapslarna är gjorda av 80% återvunnen aluminium. Aluminium är ett av de bästa materialen för att bibehålla kaffets höga kvalitet och smak. Dessutom är aluminium oändligt återvinningsbart. Kapslarna sorteras enkelt med metallförpackningar.

Zoégas by Nespresso finns i butik från och med vecka 7 med ett rekommenderat pris om 38,95 SEK.

Nespressos kaffemaskiner finns tillgängliga hos din närmaste hemelektronikbutik, Nespressosbutik eller på Nespresso.com.