Zoégas julkaffe redan slutsålt

Sedan 30 år är Zoégas julkaffe en favorit i det svenska julfirandet. Varje år tar Zoégas traditionsenligt fram en unik och limiterad blandning som tack till sina trogna kaffedrickare. Årets julkaffe är kryddat med både kärlek och bönor från Peru. Trots att julkaffet rostades i större volymer i år sålde det slut rekordsnabbt. #zoegas #coffeebywomen

Ett julkaffe har lanserats varje år ända sedan 1988. Varje år lägger Zoégas ner mycket tid på att ta fram en helt unik blandning. Julkaffet ska vara mörkrostat, mustigt och med inslag av kaffebönor från Östafrika och med mycket karaktär för att komplettera julens kraftiga smaker. Årets signaturböna kommer från Peru, från ett område där man sedan generationer tillbaka odlat Arabicabönor med traditionella metoder på 2100 meters höjd.

- Eftersom julkaffets signaturböna har ett specifikt ursprung  är skörden och volymen begränsad. I år fick vi tag i en större skörd jämfört med 2017 och kunde rosta större volymer. Trots detta är årets julkaffe sedan vecka 44 helt slut på Zoégas lager.  År 2017 räckte julkaffet fram till vecka 46. Det som finns på butikshyllan idag är det som finns kvar. Har ni inte smakat årets julkaffe ännu så passa på, säger Hans Nilsson Marknadschef Zoégas.

För mer information om Zoégas hållbarhetsarbete, vänligen kontakta:

Hans Nilsson, Marknadschef Zoégas Nestlé Sverige AB

Mobil: 0702 – 48 80 60