Nestlé är världens största mat- och dryckesföretag. Vi har fler än 2000 varumärken, som inkluderar allt från globalt kända märken till lokala favoriter, och vi finns representerade i 191 länder över hela världen.

Mål och mening


Nestlés syfte är att förbättra livskvaliteten och bidra till en hälsosammare framtid. Vi vill bidra till att skapa en bättre och hälsosammare värld. Vi vill också inspirera människor att leva hälsosammare liv. Det är på detta sätt vi bidrar till samhället samtidigt som vi säkerställer långsiktig framgång för företaget.

Våra ambitioner


Vi har definierat tre övergripande ambitioner vi vill uppnå till 2030. Dessa mål guidar oss i vårt arbete och stödjer samtidigt FN:s hållbarhetsmål.

Hjälpa
50 miljoner
barn att leva hälsosammare liv









People
Hjälpa
30 miljoner
till bättre livsvillkor i samhällen som är direkt kopplade till vår affärsverksamhet





Eftersträva
noll
miljöpåverkan i vår verksamhet











Planet

Vår historia


Vi vill skapa en bättre och hälsosammare värld. Det var så vi började verksamheten för över 150 år sedan när Henri Nestlé uppfann en bröstmjölksersättning som räddade livet på ett barn.

Sedan 1866...Har vi producerat produkter som ökar livskvaliteten och bidrar till en hälsosammare värld.Läs mer om vår historia

Våra värderingar


Våra värderingar reflekteras i hur vi sköter verksamheten, att vi alltid agerar lagligt och ärligt samt med respekt för våra egna medarbetare och dem vi gör affärer med. Läs mer om våra affärsprinciper.